C C C C A+ A A- X

На 07.06.2019 г. в Административен съд – Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Административното правосъдие – запознаване с работата на Административен съд гр. Монтана”

Дата на публикуване 7 юни 2019 Последна редакция 15 септември 2019 Инициативи и събития Отпечатай

На 07.06.2019 г., във връзка с провеждането на ежегодната инициатива на Висш съдебен Съвет, в Административен съд гр. Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Административното правосъдие – запознаване д работата на Административен съд гр. Монтана „.

В 9,15 ч. сградата на съда бе посетена от ученици от ПМПГ ,,Св. Климент Охридски” гр. Монтана, които се запознаха с работата на служба „Деловодство“, служба „Съдебни секретари“ и видяха съдебните зали на Административен съд гр.Монтана.

Съдебните деловодители им обясниха пътя на съдопроизводството - същността на процеса по получаване на преписки, жалби, образуване на делата и изпращане на съдебните книжа.

Учениците разгледаха съдебните зали и бяха запознати от съдебните секретари  с участниците в съдебния процес и протичането на едно открито съдебно заседание, с ролята на прокурора и съдията, на адвокатите и процесуалните представители на административните органи.

Председателят на Административен съд Монтана запозна учениците с дейността на съда, работата на съответните служби и техните функции. Той наблегна на това, че всички административни актове подлежат на съдебен контрол, което е най-важната гаранция за защита на правата на гражданите, изключително ефективна форма за осигуряване на законно работеща администрация. Съдия Евгениев отбеляза бързината и качеството на разглеждане и решаване на делата, и даде конкретни примери от юридическата практика, свързани с актуални за младежите теми.

От 11,00 ч. председателят на съда проведе среща с ръководители на административни органи и представители на органи на местното самоуправление, на която се обсъдиха въпроси, свързани с  издаваните административни актове -законосъобразността на акта, срокове за обжалване пред административния орган и пред съда.

От 13,00 ч. бе организирана среща с представители на медиите. Той запозна журналистите с видовете разглеждани дела и отбеляза, че цялата информация свързана с дейността на съда своевременно се публикува на интернет страницата на съдебния орган. На срещата административният ръководител отговори на поставени от тях въпроси с акцент върху делата с особен обществен интерес.

От 14,00 ч. до края на работния ден административният ръководител се срещна с граждани и представители на неправителствени организации. 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация