C C C C A+ A A- X

На 11.04.2025 г. в Административен съд – Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Административноправен режим на достъп до обществена информация. Особености на административното производство. Актове постановени по ЗДОИ и производства пред съд”.

Дата на публикуване 14 април 2025 Последна редакция 11 април 2025 Инициативи и събития Отпечатай

На 11.04.2025 г. в Административен съд – Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Административноправен режим на достъп до обществена информация. Особености на административното производство. Актове постановени по ЗДОИ и производства пред съд”.

Във връзка с проведен „Ден на отворените врати” в Административен съд – Монтана на тема – „Административноправен режим на достъп до обществена информация. Особености на административното производство. Актове постановени по ЗДОИ и производства пред съд”.

В 9,15 ч. сградата на съда бе посетена от ученици от X „в“, паралелка „Съдебна администрация“ при ФСПГ ,,Васил Левски” гр. Монтана които се запознаха с работата на служба „Деловодство“, служба „Съдебни секретари“ и „Архив“ на Административен съд – Монтана.

Учениците разгледаха съдебните зали и бяха запознати от съдебните секретари с участниците в съдебния процес и протичането на едно открито съдебно заседание, с ролята на прокурора и съдията, на адвокатите и процесуалните представители на административните органи. Учениците присъстваха на проведените открити съдебни заседания по административнонаказателни касационни дела.

Председателят на съда изнесе лекция досежно „Административноправен режим на достъп до обществена информация. Особености на административното производство. Актове постановени по ЗДОИ и производства пред съд” като запозна учениците с правната уредба касаеща достъп до обществена информация и обърна внимание на основните източници на международното (ДЕС; ДФЕС; Хартата на основните права на Европейския съюз; регламенти/директиви на ЕС и Орхуската конвенция) и вътрешното право (КРБ; ЗДОИ).

След направеното нормативно въведение в областта на достъпа до обществена информация, Председателя на съда посочи разпоредбата на чл. 2 от ЗДОИ, където е дадена дефиниция на понятието „обществена информация“.

Учениците бяха запознати с видовете обществена информация съгласно националното ни законодателство, като Председателя на съда отграничи понятията за „официална“, респ. „служебна“ информация и запозна учениците със задължените субекти съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1, 2 и 3 от ЗДОИ.

Обсъдени бяха разпоредбите на ЗДОИ свързани с правото на достъп до обществена информация и дължимото от задължените субекти мотивирано писмено произнасяне, по арг. на чл. 28, ал. 2 ЗДОИ – изискваща писмено уведомление на заявителя за взетото решение, в т.ч. и чл. 38 и чл. 39 от ЗДОИ – императивно въвеждащи изисквания за формата и съдържанието на постановеното административно решение и начина на връчване на решението за отказ за предоставяне достъп до обществена информация.

Учениците бяха запознати и с актовете, постановявани от задължените правни субекти при отказ и тяхното съдебно оспорване, в т.ч. и основанията за отказ при повторно използване на информация от обществения сектор.

По време на срещата между ФСПГ ,,Васил Левски” гр. Монтана и Административен съд – Монтана се сключи Споразумение за провеждане на производствена практика в периода 30.04.2025 г. – 15.05.2025 г. с учениците от XII „Б“ клас, паралелка „Съдебна администрация“ при ФСПГ ,,Васил Левски” гр. Монтана.

По време на срещата между ФСПГ ,,Васил Левски” гр. Монтана и Административен съд – Монтана се сключи Споразумение за провеждане на производствена практика в периода 01.07.2025 г. – 14.07.2025 г. с учениците от X „В“ клас, паралелка „Съдебна администрация“ при ФСПГ ,,Васил Левски” гр. Монтана.

От 14,00 ч. до края на работния ден административният ръководител се срещна с граждани и представители на неправителствени организации.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация