C C C C A+ A A- X

На 09.06.2021 г. в Административен съд – Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Разделение на властите. Ролята на съда”

Дата на публикуване 10 юни 2021 Последна редакция 10 юни 2021 Инициативи и събития Отпечатай

На 09.06.2021 г., във връзка с провеждането на ежегодната инициатива на Висш съдебен Съвет, в Административен съд - Монтана се проведе „Ден на отворените врати” на тема „Разделение на властите. Ролята на съда".

На събитието присъстваха представители на обществеността, представители на местното самоуправление и административни органи, представители на медиите и ученици.

В 9,15 ч. сградата на съда бе посетена от ученици от ПМПГ ,,Св. Климент Охридски” гр. Монтана, които се запознаха с работата на служба „Деловодство“, служба „Съдебни секретари“ и видяха съдебните зали на Административен съд - Монтана.

Учениците разгледаха съдебните зали и бяха запознати от съдебните секретари с участниците в съдебния процес и протичането на едно открито съдебно заседание, с ролята на прокурора и съдията, на адвокатите и процесуалните представители на административните органи. Учениците присъстваха на проведено открито съдебно заседание по административно дело.

Председателят на Административен съд Монтана запозна учениците с принципа на разделение на властите, като наблегна че разделението на властите е сред определящите принципи на властовия ред в модерната държава. Той направи бърз исторически преглед на концепцията започвайки от Аристотел и стигайки до Монтескьо, който е формулирал теорията за разделение на властите. Председателят запозна учениците с държавното устройство на България, която е с ясно изразено разделение на властите – законодателна, изпълнителна и съдебна. Учениците поставиха въпроси, на които Председателя и Заместник - председателя отговориха.

От 11,00 ч. председателят на съда проведе среща с ръководители на административни органи, представители на органи на местното самоуправление и Областен Управител на област Монтана г-н Димитров, на която се обсъдиха въпроси, свързани с издаване на административни актове, при спазване на основните принципите, залегнали в законодателството, както и редът и сроковете за обжалване на същите по административен и съдебен ред.

От 13,00 ч. бе организирана среща с представители на медиите. Той запозна журналистите с видовете разглеждани дела и отбеляза, че цялата информация свързана с дейността на съда своевременно се публикува на интернет страницата на съдебния орган. На срещата административният ръководител отговори на поставени от тях въпроси, като акцентира върху делата с особен обществен интерес.

От 14,00 ч. до края на работния ден административният ръководител се срещна с граждани и представители на неправителствени организации.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация